Praktik og valgfag

Praktik

Praktik for eleverne er et fælles fokuspunkt i Odense kommune. På Paarup Skole har vi i samarbejde med skolebestyrelsen fastlagt, at eleverne har praktikforløb på 7.- og 9. årgang. Praktikken er primært forældrebåret.

Eleverne på 7. årgang har en forældremessedag, hvor en gruppe af forældre stiller sig til rådighed for at fortælle om deres arbejde. Denne messe ligger i foråret.
Efterfølgende skal eleverne på 7. årgang en dag med en forælder på arbejde.

Eleverne på 9. årgang opfordres til at komme i en uges erhvervspraktik. Skolen ser gerne at flest mulige af eleverne på 9. årgang afvikler erhvervspraktikken i uge 2 i skoleåret 2019-20.

Eleverne på 7.årgang til 9.årgang har desuden altid mulighed for, at komme i praktikforløb efter aftale med forældre, skolen og UUO.

Praktik

Valgfag

Eleverne på 7.årgang har et 2-årigt obligatorisk praksisvalgfag, som afsluttes med en prøve på 8. årgang. I skoleåret 2019-20 er der oprettet hold i alle fire praksisfag. Derfor er eleverne fordelt på musik, billedkunst, H/D og madkundskab.

Eleverne på 8.årgang og 9.årgang har i skoleåret 2019-20 et 1-årigt valgfag. Paarup skole samarbejder med Korup Skole og Ubberud Skole om valgfag for eleverne på 8. og 9. årgang. Her tilbyder skolerne 13 valgfag fordelt på de tre skoler og som afvikles i samme tidsrum på skolerne.