Ny elev på Paarup Skole

Hvis I som forældre ønsker, at jeres barn skal gå på Paarup Skole, bedes I tage kontakt til afdelingslederen for den afdeling, dit barn skal tilhøre - hhv. Børnemiljø 0. – 5. klasse, Ungemiljø 6. – 9. klasse eller Centerafdelingen.
Bor I uden for Paarup Skoles skoledistrikt, skal der være plads på den pågældende årgang for, at jeres barn kan komme til at gå på Paarup Skole.
Klik her for kontakt til ledelsen.

Vi afholder altid et møde på skolen, hvor afdelingslederen vil fortælle om skolen, og I vil fortælle om jeres barns faglighed, trivsel og interesser. Barnet skal deltage i dette møde.
I forbindelse med skoleskiftet indhentes der, efter aftale med forældre, oplysninger om barnet fra den tidligere skole.

En god information om jeres barn er med til at understøtte en ny og god start.

Skolen placerer eleven i den rette klasse ud fra dialog med lærere, pædagoger og forældre. Her tages der højde for antal elever i klasserne på årgangen, fordeling af køn i klasserne, klassekulturer, og den viden vi har fået om jeres barn.

Forældrene og lærerne og evt. pædagoger bliver sat i kontakt og kan aftale, hvordan mødet med klassen, rundvisning og første skoledag skal foregå samt få skema, bøger mv.

I den nye klasse vil der være én eller flere elever, som bliver tilknyttet den nye elev, og som vil tage sig ekstra godt af jeres barn.

Hvis du har spørgsmål eller blot er nysgerrig på et skoleskift til Paarup Skole, er du mere end velkommen til at kontakte os.

Chromebooks udlånes til alle elever i 4.-6. klasse.

Billedvæg