Forårs-SFO

Forårs-SFO er en heldags-SFO for børn i de kommende 0. klasser i perioden 1. marts og frem til skolernes sommerferie.

I Paarup Skoles Forårs-SFO giver vi børnene mulighed for en glidende overgang til deres nye liv i skolen. Børnene får under trygge forhold gode muligheder for at lære Paarup Skole at kende. Vi har et tæt samarbejde med børnehusene i nærområdet, hvor vi har fokus på en glidende overgang mellem børnehus og skole.

I Forårs-SFO´en bliver børnene fortrolige med skolens rammer, strukturer og dagligdag.

Jeres barn starter sammen med alle sine kommende klassekammerater og kan stille og roligt opbygge venskaber, udvikle relationer og vænne sig til at være en del af en større gruppe jævnaldrende børn. Vi benytter, som en naturlig del af hverdagen, lejligheden til at stimulere børnene i små læringsmiljøer med rim og remser, idræt og bevægelse, bibliotek, og vi øver i at blive et skolebarn.
Vi lærer jeres barn at kende, før vi danner klasser, og børnene møder deres børnehaveklassevoksne og lokaler mange gange, før de starter i 0.klasse efter sommerferien.

SFO

Det prioriteres, at de pædagoger, som er tilknyttet Forårs-SFO´en, fortsætter i kommende 0. klasse efter sommerferien.

På AULA kan man løbende følge med i ugens aktiviteter.
Vi arbejder med undervisningsmaterialerne ”Fri for mobberi” samt ”Hop om bord” i Forårs-SFO´en.

Forårs-SFO´en holder til i egne lokaler, som ligger i forlængelse af den ene gang.

Læs vedhæftede brochure med yderligere informationer om vores Forårs-SFO:

Tidsplan for Forårs 23-24.pdf

Shape Created with Sketch.