Ture ud af huset

Paarup Skoles principper for ture ud af huset

Ved ture ud af huset, tages der hensyn til:
- Elevernes alder
- Antallet af elever
- Stedet, hvor ekskursionen går til

I indskoling/mellemtrin deltager minimum to voksen pr. klasse. I udskolingen aftales tilsyn efter behov.

Hvis skolen skønner, at ressourcerne ikke rækker til tilstrækkelig bemanding, kan forældre kontaktes.
Alle lærere medbringer mobiltelefon ved ture ud af huset. Det anbefales at større elever og lærere udveksler telefonnumre. Der aftales et fast mødested, hvis en elev skulle blive væk.
Forældre orienteres i god tid om ture ud af huset og påmindelse fra skolens side finder sted 2 dage før turen.

Transport:
Børnene må i skoletiden kun transporteres i bil, hvis forældrene på forhånd har givet tilladelse hertil. Ansvar for korrekt brug af bilsæde, sele mv. er førerens ansvar, og gældende regler på området skal til enhver tid overholdes..

Elever i udskolingen må færdes selv – eksempelvis på hjemturen, hvis dette skønnes forsvarligt og er aftalt med forældrene. Det skal altid være muligt at følges med en voksen.

Færdes man på cykel, skal alle elever og lærere bære cykelhjelm. Er man ikke i besiddelse af en hjelm, har skolen et begrænset antal hjelme, der stilles til rådighed.

Skolen påtager sig ansvaret for at lære eleverne at cykle i større grupper inden en evt. tur.

Opførsel:
Ved ture ud af huset repræsenterer man Paarup Skole. God opførsel er en selvfølge!
Husk på at den enkelte elevs opførsel kan være afgørende for om andre elever bliver inviteret til arrangementer, på tur etc.

Det forventes at alle elever udviser ansvarlighed og fornuftig adfærd.
Hvis klassens lærere skønner at en eller flere elever ikke kan efterleve principperne om ordentlig opførsel, kan de træffe beslutning om, at disse elever ikke kan deltage i en tur ud af huset.

Hvis det sker, vil eleverne blive tilbudt undervisning hjemme på skolen i tiden, hvor de øvrige elever er på tur. Forældrene vil i så fald altid blive underrettet inden turen finder sted.