SFO

SFO'en er et rum for udfoldelse, leg, kreativitet og fordybelse - alt med hensyntagen til det enkelte barn og fællesskabet.

Tryghed, nærvær og udfoldelse
I Paarup Skoles SFO-tilbud lægger vi stor vægt på barnets mulighed for at udfolde sig kreativt både gennem leg og forskellige værkstedsaktiviteter.

De daglige aktiviteter understøtter børnenes faglige, personlige og sociale udvikling, hvor vi har fokus på det enkelte barn og fællesskabet.

Pædagogerne i SFO'en har faste timer både i skolen og i SFO’en, og dermed er det kendte ansigter, børnene møder i SFO’en. Pædagogerne har dermed et indgående kendskab til børnegruppen, hvilket understøtter forudsætningerne for at skabe et trygt og nærværende SFO-miljø for børnene.
Ligeledes deler SFO'en lokaler med indskolingen hvilket gør, at børnene er i vante og trygge omgivelser.

Skolens uderum er udformet, så det giver mulighed for at lege med både små og store armbevægelser - her er udfordringer til både krop og hoved.

Med udgangspunkt i skolens værdigrundlag og “den styrkede pædagogiske læreplan” tager vi afsæt i ”det hele barn” for derigennem at sikre, at alle aspekter omkring barnet bliver tilgodeset både i skoletid og SFO-tid. Vi vægter børnenes sociale liv højt.

sfo

Værkstedsforløb i SFO'en
To dage om ugen har vi værkstedsforløb i SFO´en. Værkstederne er udvalgt efter, at de rammer så mange forskellige børn som muligt og derved er med til at udvikle børnenes individuelle interesser og kompetencer. Værkstederne kan f.eks. være leg & bevægelse, papmaché-værksted, Stratego, træværksted, fodboldturnering, stomp, strikkeværksted, stop motion filmproduktion, fri leg m.m. Aktiviteterne kører i en 3-4 ugers periode.
De øvrige dage er der aktiviteter, der starter i forlængelse af fritter-frikvarteret. Aktiviteterne er bl.a. leg & spil på kunstgræsbanen, Fit First (højintensiv motion), tegneværksted, LEGO-rum, bål, træværksted, leg & bevægelse i TPI-hallen, filteværksted, perler, fri leg udenfor osv. Vi informerer børnene om, hvad der udbydes på dagen, i deres spisepause, så de ved, hvad de kan vælge imellem.

SFO
Skolefritidsordning SFO 0.-3. årgang

Paarupvej 19
5210 Odense NV
tlf.: 4021 9734

Åbningstider:

På skoledage:
kl. 6.30-08.00 og 14.00-16.45

På skolefridage:
kl. 6.30-16.45

Ind- og udmeldelser
Odense Kommune har en digital løsning til SFO for forældre, hvor I selv kan foretage indskrivning, udmeldelse eller modulændring.
I kan med Nem-id logge ind ved at klikke her.

Hvis du har brug for mere information vedrørende ind- og udmeldelser samt friplads og ændring af modul, kan du åbne nedenstående dokument.

Information om SFO

Shape Created with Sketch.